Știrile Stil FM din data de 26.04.2023. Drumuri Județene CL: Stadiul lucrărilor și investițiilor. Noul administrator al societății Drumuri și Poduri Călărași (video)

Vicepreședintele CJ Călărași, Mihăiță Beștea, a făcut o trecere în revistă despre stadiile lucrărilor pe drumurile județene călărășene și a prezentat noul administrator al societății Drumuri și Poduri CL.

Adrian Moldovan este noul administrator al Societății Drumuri şi Poduri S.A. Călăraşi. El a fost numit în luna martie 2023 urmând să participe la concursul organizat pentru ocuparea funcţiei de conducere în scurt timp. Adrian Moldovan este succesorul lui Marian Enciu care a fost la conducerea societății din anul 2021.

 Adrian Moldovan a declarat că numirea sa a avut loc întrucât pentru societatea Drumuri și Poduri Călărași, urmează o perioadă de colaborare crescută cu autoritățile publice şi  naţionale. Astfel s-a considerat că este nevoie de o persoană cu pregătire mai mult spre partea juridică şi cea administrativă, decât în partea tehnică.

Marius Militaru se va ocupa, în continuare, de partea tehnică, acesta fiind director operaţional în cadrul Drumuri şi Poduri Călăraşi. Totodată, Marian Enciu activează în cadrul societăţii care se subordonează Consiliului Judeţean, însă doar pe partea de administrare.

Scurt CV Adrian Moldovan: A activat, începând cu anul 2000, până în 2020, în cadrul Parlamentului României. Din anul 2020, a fost angajat al Consiliului Judeţean Călăraşi, fiind preşedintele Consiliului de Administraţie al societăţii Drumuri şi Poduri.

*

Amendamente la noile legi ale educației: Banii pentru materiale și posibilitatea de a primi o chirie de 400 de euro pe lună, eliminate
Banii pentru achiziționare de materialele didactice, pentru profesori, și posibilitatea ca cei care se titularizează în mediul rural să beneficieze de o indemnizație de instalare în cuantum de 3 salarii minime brute pe țară garantate în plată au fost eliminate din proiectul Legii învățământului preuniversitar.
Amendamentele au fost din partea partidului social-democrat.
O altă propunere eliminată se referă la cea în care statul să asigure chiria pentru cadrele didactice care nu deţin locuinţă proprietate personală în sumă tarifară de 400 de euro (patru sute de euro.
În legătură cu eliminarea acestor propuneri, Szabó Ödön (UDMR), vicepreședintele Comisiei pentru Învățământ din Camera Deputaților, a spus că „aceasta a fost discuția de ieri seară. Dacă sunteți de acord – și aici o să vă rog un consens – să-l trecem direct la respinse, cu posibilitatea ca, până la Senat, Ministerul de Finanțe și Ministerul Educației să se pună de acord, dacă susțin sau nu aceste prevederi, în sensul în care să nu avem probleme pe bicameralism. (…)”
Iată amendamentele eliminate:
„Art. 2141. – Personalul didactic de predare din învățământul de stat beneficiază anual de două salarii minime brute, din fonduri alocate de la bugetul de stat, pentru dezvoltare profesională și evoluție în carieră, precum și pentru achiziționarea de materiale didactice și auxiliare didactice și curriculare necesare procesului instructiv-educativ.
Art. 2142. (1) De formarea profesională continuă beneficiază și personalul didactic auxiliar și personalul administrativ.
(2) Contravaloarea cursurilor de formare organizate, pentru aceste categorii de personal din învățământul preuniversitar, de către universități, CNFDCD și alți furnizori de servicii de formare profesională acreditați este acoperită integral de la bugetul de stat.
Art. 2143. (1) Personalul didactic de predare care se titularizează în mediul rural beneficiază, în termen de 1 an de la ocuparea postului prin concurs, de o indemnizație de instalare în cuantum de 3 salarii minime brute pe țară garantate în plată, cu condiția de a preda pe post/la catedră în mediul rural cel puțin 5 ani școlari.
(2) Fondurile necesare pentru plata indemnizației de instalare se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației.
(3) Personalul didactic de predare este obligat să restituie indemnizația dacă, înainte de împlinirea termenului de 5 ani prevăzut la alin.(1), își schimbă locul de muncă din mediul rural în mediul urban, din motive imputabile lui, precum și în cazul demisiei.
Art. 2144. (1) Personalul din învățământul preuniversitar beneficiază de asistență medicală gratuită pentru examinările medicale periodice prevăzute de legislația în vigoare, de vaccinare gratuită împotriva bolilor infecto-contagioase, precum și de măsuri active de prevenire a îmbolnăvirilor profesionale.
(2) Prin excepție de la dispozițiile art. 135 alin.(2) lit.e), fondurile necesare pentru examinările medicale periodice și pentru vaccinarea gratuită se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației.
(3) Ministerul Educației împreună cu Ministerul Sănătății stabilește lista bolilor profesionale dobândite ca urmare a desfășurării activităților didactice, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi. Declararea bolilor profesionale se face de către direcția de sănătate publică județeană/ a municipiului București din care face parte medicul de medicina muncii care a efectuat cercetarea în vederea declarării cazurilor de îmbolnăvire profesională, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare.
(4) Personalul didactic care și-a pierdut capacitatea de muncă ca urmare a unei boli profesionale beneficiază de pensie de invaliditate, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare.
(5) Măsurile active de prevenire a îmbolnăvirilor profesionale se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Educației și a Ministerului Sănătății.
Art. 2145. (1) Statul Român subvenţionează dobânda pentru cadrele didactice care au decis să îşi achiziţioneze o locuinţă cu credit imobiliar.
(2) Statul Român asigură chiria pentru cadrele didactice care nu deţin locuinţă proprietate personală în sumă tarifară de 400 de euro (patru sute de euro).”
*
Angajatorii din sectoarele cu activitate specifică verii au început să îşi mărească echipele, deşi mai sunt aproape două luni până la începerea oficială a sezonului estival, astfel că în HoReCa şi turism numărul de oferte a crescut cu 25% în aprilie faţă de începutul anului, potrivit datelor oferite de platforma de recrutare BestJobs.
În creştere sunt şi joburile din vânzări şi construcţii, cu 15%, respectiv 17% mai multe decât în ianuarie. O parte semnificativă a personalului sezonier din HoReCa şi Turism vine, de regulă, din rândul studenţilor şi al liceenilor.
„HoReCa şi turismul sunt încă în proces de redresare după efectele crizei sanitare, care au accentuat deficitul de personal şi au creat o problemă constantă pentru antreprenorii din aceste domenii. Tocmai de aceea, căutările pentru lucrători sezonieri care să poată gestiona activitatea specifică verii au început deja. În ciuda unei creşteri considerabile a locurilor de muncă disponibile pe BestJobs, aplicările au crescut doar cu 10%, ceea ce anunţă o întârziere în găsirea de personal suficient. Cu toate acestea, putem anticipa că aplicările se vor intensifica odată cu începerea vacanţei de vară, întrucât o parte semnificativă a personalului sezonier din HoReCa şi turism vine, de regulă, din rândul studenţilor şi al liceenilor”, spun reprezentanţii celei mai mari platforme de recrutare din România.
Cele mai căutate roluri din HoReCa sunt pentru barista şi ospătari, pentru care salariul este cuprins între 500 şi 800 de euro/lună. În judeţul Constanţa, se caută şi bucătari, iar salariul se situează în intervalul 1.000 – 1.500 euro/lună.
*
Vânzarea unei mașini va avea nevoie de un document obținut de la RAR. „RAR Auto-Pass” este valabil pentru 60 de zile și trebuie obținut de vânzător, potrivit unei legi adoptate marți la Camera Deputaților.
„RAR Auto-Pass” reprezintă documentul care va fi necesar la momentul întocmirii actelor de vânzare al unei mașini, fie că vânzătorul este o persoană fizică sau una juridică, și reprezintă istoricul datelor mașinii din evidențele RAR, inclusiv numărul de kilometri din bord, inspecțiile tehnice și intervențiile de pe autovehicul. Este o măsură gândită pentru a opri falsurile de pe piața auto, unde într-o vreme mașinile samsarilor erau vândute în cele mai multe cazuri cu kilometrajul dat înapoi.
Potrivit proiectului adoptat, Regia Autonomă Registrul Auto Român (RAR) va înființa și gestiona registrul electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România. Registrul va fi constituit din informațiile obţinute de către RAR cu ocazia prestațiilor efectuate de RAR care implică identificarea vehiculului rutier, ori cu ocazia efectuării inspecției tehnice periodice în cadrul reprezentanţelor RAR sau al stațiilor de inspecţie tehnică periodică autorizate conform legislaţiei în vigoare, din informațiile transmise RAR de către atelierele pentru inspecția tahografelor și/sau a limitatoarelor de viteză autorizate conform legislației în vigoare, din informațiile transmise RAR de către operatorii economici autorizați conform legislaţiei în vigoare care desfășoară activități de reparaţii, de întreținere, de reglări funcţionale, de modificări constructive şi de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, denumiţi în continuare operatori economici autorizaţi, precum și din informațiile transmise RAR de către producătorii vehiculelor rutiere.

Ce conține „RAR Auto-Pass”
Astfel, „RAR Auto-Pass” va conține informațiile existente în registru cu privire la istoricul citirii odometrului, implicarea vehiculului rutier într-un eveniment care a produs avarii grave la sistemul de direcție, sistemul de frânare sau la structura de rezistență a caroseriei ori a șasiului sau la alte sisteme de siguranță activă ori pasivă, precum și la neprezentarea vehiculului rutier în cadrul unei campanii de rechemare a vehiculelor rutiere care au fost înmatriculate, înregistrate sau introduse pe piață în România. În cazul în care în registru nu sunt disponibile informații referitoare la vehiculul rutier respectiv, în locul certificatului „RAR Auto-Pass”, RAR va emite gratuit un document prin care se va menționa această situație.
Proiectul mai prevede că domeniul de aplicare al certificatului „RAR Auto-Pass” poate fi extins şi la alte categorii de vehicule rutiere prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
Proiectul de lege mai urmează doar să fie promulgat de Președintele României.
*

, , ,

Navigare în articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *