Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017

Primăria Municipiului Călărași: Primul contract de finanțare europeană pe Axa 4.1 a POR 2014-2020 din Regiunea Sud Muntenia

  • Luni, 2 decembrie 2019, la sediul Primăriei Municipiului Călărași, primarul Daniel Ștefan Drăgulin și directorul ADR Sud Muntenia, Liviu Mușat, au semnat primul contract de finanțare europeană pe Axa 4.1 a POR 2014-2020 din Regiunea Sud Muntenia. Este vorba de proiectul cu titlul ”Reducerea emisiilor de carbon în municipiul Călărași prin modernizarea infrastructurii căilor de rulare a transportului public local”.

    Valoarea proiectului este de 9,35 milioane Euro (43.419.721,02 lei inclusiv TVA,) din care cofinanțarea Municipiului Clărași este în procent de 2% – 868.394,39 lei inclusiv TVA;

    Se vor executa lucrări de modernizare a infrastructurii, după cum urmează:

    – pe str. Prelungirea București (zona SIDERCA – B-dul Cuza Vodă): lungime – 2.575 m, suprafață carosabilă – 46.039 mp, suprafață trotuare – 26.960 mp, suprafață spații verzi – 11.0388,90 mp, lungimea benzilor dedicate transportului public – 5.150 m;
    – pe str. București (B-dul Cuza Vodă – limita UAT spre comuna Modelu): lungimea de 3.925 m, suprafață carosabil – 49.842 mp, suprafață trotuare – 18.928 mp, suprafață spații verzi – 7.480 mp, suprafața pistelor de biciclete – 3.335 mp cu o lungime de 3.925 m (de la intersectia str. București cu str. Doina până la limita UAT către comuna Modelu); între intersecțiile cu str. Dorobanți și respectiv Aurora, pe partea stângă a străzii se vor amenaja 300 spații de parcare pentru riverani, dintre care 13 locuri vor fi, exclusiv, pentru persoanele cu dizabilități;
    – intersecția str. Prel. București cu Varianta Nord precum și intersectia str. Grivița cu str. Bucuresti vor fi reconfigurate prin realizarea unor intersecții giratorii cu câte 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare;
    – de asemenea, intersecția str. București cu Varianta Nord (str. Rocadei) se va reconfigura prin realizarea unui sens giratoriu cu 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare; amenajarea acestui sens giratoriu nu face obiectul prezentului proiect, dar urmează a se corela cu acesta;
    – sunt prevazute 17 stații de transport public inteligente (6 pe str. Prel. Bucuresti și 11 pe str. București) formate din vitrină iluminată, acoperiș cu panouri fotovoltaice, banca cu încarcare USB, iluminat ambiental, panou de afisaj pentru informarea călătorilor);
    – va fi realizată canalizația necesara infrastructurii de comunicații a sistemelor inteligente de transport care vor fi implementate in aria de intervenție, respectiv:
    o sistem de management al traficului;
    o sistem de informare a a călătorilor în stații;
    o sistem de supraveghere video;
    o sistem de ticketing (componenta locală);

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *