Luni, 4 aprilie, s-a semnat contractul de proiectare şi execuție lucrări pentru strada Bucureşti, respectiv str. Prel. Bucureşti

Luni, 4 aprilie 2022, s-a semnat contractul de proiectare şi execuție lucrări pentru strada Bucureşti, respectiv str. Prel. Bucureşti. Prin intermediul acestui proiect, finanţat din fonduri europene, va fi refăcută cea mai importantă arteră a oraşului, în primul rând, modernizarea infrastructurii rutiere, respectiv pietonale. Vor fi realizate şi o serie de lucrări complementare în valoare de peste 15 milioane lei, cu resurse proprii. E vorba de o reţea de iluminat care va cuprinde între 800 şi 1200 de stâlpi. O altă lucrare complementară vizează introducerea în subteran a cablurilor electrice, investiţie ce va fi susţinută tot de la bugetul propriu. Tot din resurse proprii va fi reabilitat şi pietonalul cuprins între B-dul N. Titulescu şi B-dul Cuza Vodă.

Durata de realizare a lucrărilor aşa cum rezultă din contract este de 16 luni. Valoarea totală a proiectului este de 42.848.218 lei (inclusiv TVA,) din care cofinanțarea Municipiului Clărași este de 868.394,39 lei (inclusiv TVA). Durata de execuţie: 19 luni din care 3 luni proiectare şi 16 luni execuţie lucrări.

Se vor executa lucrări de modernizare a infrastructurii, după cum urmează:

– pe str. Prelungirea București (zona Siderca – B-dul Cuza Vodă): lungime de 2.575 m, suprafață carosabilă – 46.039 mp, suprafață trotuare – 26.960 mp, suprafață spații verzi – 11.0388,90 mp, lungimea benzilor dedicate transportului public – 5.150 m;

– pe str. București (B-dul Cuza Vodă – limita UAT spre comuna Modelu): lungimea de 3.925 m, suprafață carosabil – 49.842 mp, suprafață trotuare – 18.928 mp, suprafață spații verzi – 7.480 mp, suprafața pistelor de biciclete – 3.335 mp cu o lungime de 3.925 m (de la intersectia str. București cu str. Doina până la limita UAT către comuna Modelu); între intersecțiile cu str. Dorobanți și respectiv Aurora, pe partea stângă a străzii se vor amenaja 300 spații de parcare pentru riverani, dintre care 13 locuri vor fi, exclusiv, pentru persoanele cu dizabilități;

– intersecția str. Prel. București cu Varianta Nord precum și intersecţia str. Grivița cu str. Bucureşti vor fi reconfigurate prin realizarea unor intersecții giratorii cu câte 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare;

– de asemenea, intersecția str. București cu Varianta Nord (str. Rocadei) se va reconfigura prin realizarea unui sens giratoriu cu 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare; amenajarea acestui sens giratoriu nu face obiectul prezentului proiect, dar urmează a se corela cu acesta;

– sunt prevăzute 17 stații de transport public inteligente (6 pe str. Prel. Bucureşti și 11 pe str. București) formate din vitrină iluminată, acoperiș cu panouri fotovoltaice, bancă cu încărcare USB, iluminat ambiental, panou de afişaj pentru informarea călătorilor);

– va fi realizată canalizația necesară infrastructurii de comunicații a sistemelor inteligente de transport care vor fi implementate în aria de intervenție, respectiv:

– sistem de management al traficului;

– sistem de informare a a călătorilor în stații;

– sistem de supraveghere video;

– sistem de ticketing (componenta locală);

, , ,

Navigare în articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *