Coproducţia cu participare românească ”Quo Vadis, Aida?”, regizată de Jasmila Zbanic, a fost selectată în competiţia oficială a celei de-a 77-a ediţii a Festivalului de Film de la Veneţia, iar coproducţia “Nowhere Special” (Italia-România-Marea Britanie) va concura în secţiunea Orizzonti, au anunţat marţi organizatorii evenimentului.
Veneţia va fi primul festival cinematografic major care va organiza o ediţie în format fizic după declanşarea crizei coronavirusului şi se va desfăşura în perioada 2-12 septembrie. Juriul competiţiei oficiale, din care va face parte şi regizorul român Cristi Puiu, va fi prezidat în acest an de actriţa australiană Cate Blanchett.
Marţi, organizatorii evenimentului au anunţat filmele selectate în Competiţia Oficială, în afara competiţiei, în secţiunea Orizzonti şi în secţiunea Biennale College Cinema.
Filmul “Quo Vadis, Aida?”, coproducţie Bosnia-Herţegovina/Austria/România/Olanda/Germania/Polonia/Franţa/Norvegia, spune povestea unei profesoare de limba engleză, Aida, care locuieşte în Srebrenica. Atunci când oraşul ei natal este ocupat de armata sârbă, Aida şi familia ei, alături de 25.000 de concitadini, se refugiază într-o bază militară administrată de un batalion olandez trimis în regiune de ONU, potrivit site-ului filminstitut.at.
Printre celelalte titluri anunţate în competiţia de la Veneţia se află şi drama “Nomadland”, regizată de Chloe Zhao şi cu Frances McDormand în distribuţie. Această peliculă va fi proiectată simultan la festivalurile de la Veneţia şi de la Toronto, pe 11 septembrie, ambele proiecţii urmând să fie precedate de o serie de prezentări virtuale.
Filmul care va deschide Festivalul de la Veneţia, “Lacci”, este o dramă despre căsătorie, a fost regizat de cineastul italian Daniele Luchetti şi va rula în afara competiţiei. Rolurile principale sunt interpretate de Alba Rohrwacher şi Luigi Lo Cascio.
În secţiunea Orizzonti a fost selectat un alt film cu participare românească, “Nowhere Special”, o coproducţie Italia-România-Marea Britanie ce a fost regizată de cineastul italian Uberto Pasolini.
La începutul lunii iulie, organizatorii au anunţat anumite modificări din cauza protocoalelor sanitare impuse de pandemia de COVID-19. Numărul total al filmelor din selecţia oficială a fost redus, în timp ce secţiunile competitive îşi vor menţine formatul şi procedurile tradiţionale. La fel se va întâmpla şi pentru secţiunile În afara competiţiei şi Biennale College Cinema, deşi organizatorii vor impune norme de distanţare socială.
Lista filmelor din programul celei de-a 77-a ediţii a Festivalului de film de la Veneţia.
Competiţie:
“In Between Dying”, de Hilal Baydarov
“Le Sorelle Macaluso”, de Emma Dante
“The World To Come”, Mona Fastvold
“Nuevo Orden”, de Michel Franco
“Lovers”, de Nicole Garcia
“Laila in Haifa”, de Amos Gitai
“Dear Comrades”, de Andrei Konchalovsky
“Wife Of A Spy”, de Kiyoshi Kurosawa
“Sun Children”, de Majid Majidi
“Pieces Of A Woman”, de Kornel Mundruczo
“Miss Marx”, de Susanna Nicchiarelli
“Padrenostro”, de Claudio Noce
“Notturno”, de Gianfranco Rosi
“Never Gonna Snow Again”, de Malgorzata Szumowska, Michal Englert
“The Disciple”, de Chaitanya Tamhane
“And Tomorrow The Entire World”, de Julia Von Heinz
“Quo Vadis, Aida?”, de Jasmila Zbanic
“Nomadland”, de Chloé Zhao
În Afara Competiţiei – Proiecţii Speciale:
“30 Monedas, Episode 1”, de Alex de la Iglesia
“Princesse Europe”, de Camille Lotteau
“Omelia Contadina”, de Alice Rohrwacher Jr.
În Afara Competiţiei / Ficţiune:
“Lacci”, de Daniele Lucheti
“Lasciami Andare”, de Stefano Mordini
“Mandibules”, de Quentin Dupieux
“Love After Love”, de Ann Hui
“Assandira”, de Salvatore Mereu
“The Duke”, de Roger Michell
“Night In Paradise”, de Park Soon-jung
“Mosquito State”, de Filip Jan Rymsza
În Afara Competiţiei / Non-Ficţiune:
“Sportin’ Life”, de Abel Ferrara
“Crazy, Not Insane”, de Alex Gibney
“Greta”, de Nathan Grossman
“Salvatore, Shoemaker Of Dreams”, de Luca Guadagnino
“Final Account”, de Luke Holland
“La Verita Su La Dolce Vita”, de Giuseppe Pedersoli
“Molecole”, de Andrea Segre
“Narciso Em Ferias”, de Renato Terra, Ricardo Calil
“Paulo Conte, Via Con Me”, de Giorgio Verdelli
“Hopper/Welles”, de Orson Welles
Orizzonti:
“Apples”, de Christos Nikou
“La Troisičme Guerre”, de Giovanni Aloi
“Milestone”, de Ivan Ayr
“The Wasteland”, de Ahmad Bahrami
“The Man Who Sold His Skin”, de Kaouther Ben Hania
“I Predatori”, de Pietro Castellitto
“Mainstream”, de Gia Coppola
“Genus Pan”, de Lav Diaz
“Zanka Contact”, de Ismael El Iraki
“Guerra E Pace”, de Martina Parenti, Massimo D’Anolfi
“La Nuit Des Rois”, de Philippe Lacôte
“The Furnace”, de Roderick Mackay
“Careless Crime”, de Shahram Mokri
“Gaza Mon Amour”, de Tarzan Nasser, Arab Nasser
“Selva Tragica”, de Yulene Olaizola
“Nowhere Special”, de Uberto Pasolini
“Listen”, de Ana Rocha de Sousa
“The Best Is Yet To Come”, de Wang Jing
“Yellow Cat”, de Adilkhan Yerzhanov.